Není sporu o tom, že hlavním cílem každé firmy je dosáhnout co nejvyššího zisku. To v praxi znamená mít co nejvyšší výnosy za cenu co nejmenších nákladů. Ovšem znamená to také nutnost lákat stále nové zákazníky, kteří si budou produkty dané společnosti kupovat. K tomu slouží především nejrůznější druhy reklam a propagací. A jednou z nich je i rozdávání různých propagačních předmětů.
V tomto případě se nejčastěji jedná o drobnosti s vysokou využitelností, jako jsou tužky, propisky, přívěsky, klíčenky a podobně. Mají za úkol dostat jméno firmy mezi širokou veřejnost a rozšířit povědomí o ní. Mají také připomínat zážitky, které člověk zažil na akci, kde tuto drobnost dostal.
Kolik ale firmu tato výroba reklamních předmětů stojí?
A vyplatí se tato strategie? Zde je samozřejmé, že pokud by tento způsob propagace neměl smysl a nebyl účinný, firmy by od něj dávno upustily. To, že se stále používá, je důkazem fungování tohoto typu marketingu.
A jak je to tedy s cenou těchto předmětů?
Popravdě řečeno, je skutečně velmi nízká, a to i když započítáme fakt, že je jich vyráběno poměrně velké množství. V nákladech firmy je to skutečně nízká položka, která se na celkových nákladech prakticky neprojeví.
Důvodem nízké ceny je samozřejmě to, že firmy si nechávají vyrábět propagační předměty, které jsou samy o sobě levné, a navíc ještě nepříliš kvalitní. Proto nejčastěji dostáváme na nejrůznějších akcích ponejvíce tužky či drobné přívěsky. Náklady na jejich pořízení jsou totiž skutečně ze všech předmětů nejmenší.
Z výše uvedeného je jasné, že se rozdávání drobných dárků firmám více než vyplatí. Jejich dopad je totiž poměrně veliký, jelikož na rozdíl od reklamy v televizi či rozhlase, která počítá s tím, že zákazník bude mít zapnutou televizi či rádio zrovna v tu správnou chvíli, kdy se spot vysílá, drobné dárky fungují neustále. Navíc není třeba platit žádnou cenu navíc.
Je tedy vidět, že propagační předměty z marketingového hledáčku firem hned tak nezmizí. A je to dobře, koneckonců komu by se nehodila nová propiska zdarma? Rozhodně ji využije prakticky každý.